Przeniesienie programu na inny komputer
W przypadku przenoszenia programu na inny komputer, nie jest wymagana wersja instalacyjna programu (wystarczy skopiowanie plików).
Prosimy nie korzystać ze starych wersji instalacyjnych programu, ponieważ zawierają program w starej wersji, który nie może zostać uruchomiony na bazie danych w nowym formacie.
Aby przenieść program na drugi komputer, należy wykonać następujące czynności:
- Przenieść cały katalog, w którym został zainstalowany program (standardowo jest to katalog “HuzarSoftware”).
- Przenieść wszystkie bazy danych, z których korzysta program – dotyczy sytuacji, gdy baza danych znajduje się na tym samym komputerze, z którego przenoszony jest program. Jeśli program był instalowany z domyślnymi opcjami, wszystkie bazy znajdują się w katalogu “HuzarSoftware”.
- Zainstalować serwer bazy danych Firebird (najprościej jest zainstalować wersję 32-bit, która działa prawidłowo także na systemach 64-bit).
Wersje instalacyjne programy Firebird można pobrać tutaj.
W razie wątpliwości, szczegóły dot. instalacji FirebirdSQL na stronie: instalacja Firebird.
Wersja programu Firebird powinna być taka sama jak na wcześniejszym komputerze.
- Przenieść certyfikat (podpis elektroniczny); w tym celu należy wyeksportować certyfikat z kluczem prywatnym do pliku. W trakcie eksportu należy zaznaczyć opcje “Tak, eksportuj klucz prywatny”. Plik powinien mieć rozszerzenie .pfx (nie .cer). Przenieść plik na nowy komputer i tam zainstalować go (klikając na plik dwukrotnie myszą).
- Uruchomić program. Podczas pierwszego uruchomienia, program wykona potrzebne wpisy w rejestrze Windows, dlatego użytkownik powinien mieć uprawnienia modyfikacji rejestru (klucz hkey_current_user).
- Jeśli podczas próby uruchomienia, program nie odnajdzie bazy, należy w oknie logowania wejść w “Baza danych” i zmienić ścieżkę do bazy danych (wpisać poprawny adres IP oraz lokalizację pliku z bazą danych).
Często ścieżka zawiera nazwę pliku “WinSADDANEIB” (domyślne dla nowych wersji), którą należy zmienić na “SADDANEIB” (domyślne dla starych wersji).
- Po uruchomieniu programu wejść w Opcje → opcje programu, podopcje: “Baza danych – użytkownika” oraz “Taryfa” i sprawdzić, czy ścieżki do bazy Faktur VAT i bazy Taryfy są poprawne.
- Skonfigurować program antywirusowy, aby nie skanował programu WinSAD oraz katalogów z bazami danych – zob. szczegóły.